Selangkah ke UITM di Jeli.

Selangkah Ke UiTM Pada 19 dan 20 Mac ini.

Macam tidak percaya Haji Zahari [HEP] masuk web. Promotin baik punya...hehe.. Semoga semua nya berjalan dengan lancar amee......n
Sumber: http://www.umnojeli.net/eBuletin/tabid/72/EntryID/1898/Default.aspx

Location: BlogsBuletin JeliBerita Parlimen Jeli

Posted by: umnojeli_admin 04 Mac 2010







Selangkah ke UITM pada 19 dan 20 Mac ini.



BUKIT NANGKA, 4 MAC 2010 - Lepasan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) 2008 dan 2009 berpeluang melangkah ke universiti apabila Universiti Teknologi MARA (UiTM ) dengan kerjasama UMNO Bahagian Jeli akan menjayakan program Selangkah Ke UiTM pada 19 dan 20 Mac ini.



Kordinator Pusat Pembangunan Komuniti dan Usahawan (PPKU) Kampus Cawangan Machang, Zahari Yusof berkata, objektif utama program yang dirangka bertujuan memberi maklumat jelas berkaitan peluang-peluang kemasukan dan kelebihan yang ada di UiTM.



Menurutnya, menerusi program ini maklumat dapat disalurkan dengan lebih baik kepada pelajar-pelajar sekolah menengah di parlimen ini.



"Program ini diharapkan dapat menjana kemasukan lebih ramai pelajar-pelajar lepasan SPM dari sekolah-sekolah menengah parlimen Jeli seterusnya membantu merealisasikan sasaran 200,000 pelajar UiTM menjelang 2015.



"Pada tahun kita pihak kami mensasarkan 500 pelajar lepasan SPM dapat didaftarkan dan hasil maklumat program dijayakan di Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Ayer Lanas sebelum ini menunjukkan seramai 110 pelajar parlimen ini berjaya didaftarkan dan mengikuti pelbagai kursus yang ditawarkan,"katanya.



Kata beliau, harapan UiTM pada kali ini cukup besar untuk kita daftarkan sejumlah yang mungkin pelajar-pelajar lepasan SPM di sini dan program itu nanti akan direncanakan di PPKU dan Kompleks UMNO Bahagian Jeli bermula jam 8.30 pagi hingga 5 petang.



"Lepasan SPM, ibu bapa dan orang ramai dijemput hadir ke program ini kerana kita turut merangka pengisian menarik antaranya sesi kaunseliang bersama pensyarah UiTM, pendaftaran kemasukan secara online dan taklimat kemasukan ke UiTM.



"Di samping itu, cenderahati turut disediakan pada sesi itu nanti dan pelajar-pelajar diingatkan supaya membawa kad pengenalan beserta salinan, slip keputusan SPM 2008 dan 2009 beserta salinan dan sijil-sijil berkaitan,"katanya.

Related Post

Selangkah ke UITM di Jeli. saljuhumairah Rating: 5 Tuesday, March 16, 2010

No comments: