TERBUKA UNTUK PENGGUNAAN SEMUA Fw: Sistem Semakan Kelayakan ke IPT / UiTM

Untuk makluman semua, SISTEM SEMAKAN KELAYAKAN KE IPT / UiTM boleh digunakan oleh semua kakitangan dan sesiapa sahaja yang ingin memohon ke Universiti melalui mana-mana talian internet. 
 
Disini saya menerangkan lebih terpericni tentang cara penggunaan sistem semakan kelayakan ini.

Sistem Semakan Kelayakan ini adalah sama dengan Sistem Semakan Kelayakan yang digunakan di Kaunter Pendaftaran "EKSPO SELANGKAH KE UiTM KELANTAN" baru-baru ini di Kompleks Akademik D UiTM Kelantan Machang pada 16hb-18hb Mac 2010. 

Objektif utama "EKSPO SELANGKAH KE UiTM KELANTAN" adalah untuk memberi khidmat nasihat secara percuma kepada pelajar-pelajar lepasan SPM dan STPM supaya maklumat yang tepat dapat disampaikan didalam proses pemilihan.  Sistem Semakan Kelayakan ini adalah untuk filter program-program yang layak dipohon dan tidak layak supaya pemohon tidak merugikan pilihan-pilihan yang telah diberi.

Tuan/puan boleh melayari laman web sistem semakan kelayakan ini melalui pautan berikut: http://www.selangkah.uitm.edu.my

Maklumat penggunaan Sistem Semakan Kelayakan Selangkah ini adalah seperti berikut:

1) Layari laman web http://www.selangkah.uitm.edu.my

2) Pilih Status Lepasan anda

  a)  Lepasan SPM (hanya untuk filter program diploma di UiTM sahaja)
  b)  Lepasan SPM IPT lain (untuk filter prgram diploma di IPT lain)
  c)  Lepasan STPM (untuk filter program Ijazah Sarjana Muda)


3) Masukkan Maklumat peperiksaan SPM/STPM


4) Print keputusan semakan kelayakan.  Pelajar dinasihatkan hanya memilih program-program yang layak sahaja semasa membuat permohonan di UPU.  Ini kerana bagi mengelakkan kerugiaan dan jangan membuat pilihan yang sama untuk kelapan-lapan.

Related Post

TERBUKA UNTUK PENGGUNAAN SEMUA Fw: Sistem Semakan Kelayakan ke IPT / UiTM saljuhumairah Rating: 5 Saturday, March 20, 2010

No comments: